vissen-op-vikna-2013.reismee.nl

Weer thuis en nawoord

Zo de vakantie zit er weer op, alle spullen zijn weer schoongemaakt en opgeborgen voor de volgende keer. Het werd voor ondergetekende nog een latertje op afgelopen maandag. Wim en ik vertrokken om half 10 bij het huis van Zeepier en hebben de auto van Wim uitgepakt, waarna ondergetekende om kwart voor 12 thuis was.

Ik wil hierbij al degenen die de moeite hebben genomen om een reactie op het visblog te geven bedankten voor de moeite. We hebben er veel steun aan gehad (toen we slecht vingen). Ik vond het leuk om de blog te schrijven en jullie op de hoogte te houden van ons wel-en-wee in het koude hoge Noorden.

Wie weet tot de volgende keer!

RenΓ©

Terugreis 3e dag

De laatste reisdag werd toch nog een pittige. De boot arriveerde aan de vroege kant in Kopenhagen zodat we al om 10 uur de stad in reden. In de buurt van de brug over de Store Belt kreeg de auto van Wim weer dezelfde kuren als op de eerste terug reisdag in Noorwegen, dit euvel werd weer snel verholpen maar wat nu de feitelijke oorzaak van dat erge inhouden van de auto is weten we niet. Wat bij de laatste stop in D alwel opviel was de temperatuur, heerlijk gewoon! Om 20:00 uur passeerden we de grens met NL waarna het nog ca. 5 kwartier is naar het huis van Zeepier.

Terugreis 2e dag UPDATE

Tijdens het dinerbuffet is Willem aangevallen door de Jack the Pirate!!! Waarschijnlijk heeft Willem tijdens het buffet te veel papagaaienvoer opgeschept en dat schoot in het Verkeerde keelgat van dat beest. Willem maakt het goed hij is al over de ergste schrik heen. De foto\'s zijn te zien in de foto-sectie van de blog.

Let ook even op Wiegert, breed lachend op de achtergrond, die een en ander had georganiseerd.

Terugreis 2e dag

De overnachting op de camping van Koppang was erg luidruchtig. In de belendende slaapkamer ronkten de andere 4 heren om het hardst.
Na een ontbijt waarbij we voor 2 dagen onze boterhammetjes hebben gesmeerd halen we de vis uit de vriezer en inpakken we ze goed in voor de terugreis. We vertrokken om kwart voor tien richting Oslo waar we om half 2 aankwamen.
We hebben dus tijd genoeg voor een rondje centrum van Oslo en het eten van een beroemd polse-broodje. Het was bloedheet weer voor ons gevoel, maar dat is een slechte graadmeter gezien hetgeen we zijn gewend de afgelopen visweek.
De foto\'s staan in de foto-sectie want ik kan ze met de iPhone ze niet tussen de tekst zetten.

Terugreis 1e dag.

Het was na de nachtelijke visinpaksessie (tot 01:30 uur), weer vroeg dag vanochtend. De auto\'s inpakken, huis schoonmaken en de vis verdelen. Alle nieuwe vis was helaas nog niet bevroren en moest apart worden ingepakt van de rest om in Koppang weer in de vriezer te belanden. We vertrokken om 09:45 uur.

\"\"

De terugreis verliep voorspoedig, op een probleempje met de auto van Wim na. Het is bijna routine om het brandstoffilter van zijn auto leeg te gieten en weer aan te sluiten. Daarna is het probleem niet meer opgetreden.

De winter is in Noorwegen nog niet voorbij, gezien de hoeveelheden sneeuw die we nog tegen kwamen. Tot Trondheim was de temperatuur nog niet boven de 5 graden.

We arriveerden in Koppang om 20:30 uur, toch dik elf uur rijden. Morgen om kwart voor 5 de boot in Oslo voor de overtocht naar Kopenhagen.

De achtste en laatste visdag (3/5)

Gisterenavond met de auto rond schemer (ca. 22:00 uur hier), nog een rondje gereden. Verschillende elanden en herten hebben ons kunnen spotten, wij hebben slechts foto\'s gemaakt, al viel dat niet mee omdat soms de dieren genoeg van ons hadden en wegrenden (of ons ondertusssen op een afstand van een paar honderd meter hebben geroken (...naar vis??).

\"\"

Vandaag de laatste visdag en jahoor de vis bijt redelijk, tja dat wordt een latertje met inpakken omdat de vis de vriezer in moet wil het bevroren dinsdag in NL aankomen.

Morgen ' vroeg' op, want we overnachten in Koppang en dat is ongeveer 10 uur rijden.

Ik ga gauw weer verder helplen want anders is het commentaar niet van de lucht.

De zevende visdag (2/5)

Het zit ons niet mee, vanochtend bij het opstaan zag het er buiten al onheilspellend uit, de wind is ondertussen alleen maar sterker geworden en er woedt nu windkracht 9 buiten. Het spreekt voor zich dat er niet wordt gevist.

\"\"

We hebben daarom uitgebreid de tijd genomen om te ontbijten met eieren en spek, alleen met Zeepier wilde het niet vlotten vanochtend: hij heeft een zware nacht achter de rug (blog van Zeepier, zie onder links).

We zijn nog in Rorvik geweest om de supermarkt en de lokale hengelsportwinkel te bezoeken, in de laatste winkel werd zelfs niets nieuws aangeschaft...op zich een unicum.

Voor de rest van de dag zitten we opgehokt omdat je buiten niet vrolijk wordt van die wind en neerslag in de vorm een mengsel van hoosregen en na natte sneeuw bij een temp. van 3 graden.

\"\"

De andere heren kunnen hun ei niet echt kwijt ze willen zich al gaan bezatten of zitten te slapen (en snurken) ....het lijkt wel een bejaarden tehuis.....

Laat een berichtje achter op het blog om ons een beetje op te vrolijken!!!

De zesde visdag (1/5) - deel 2

Ondanks dat de steiger en de boten spekglad waren van de sneeuw (zie deel 1 van vandaag), zijn de mannen weer op pad gegaan. De vangsten waren zeer divers (zie onder). Het weer was redelijk al trok de wind erg aan zodat wij genoodzaakt waren een beschud fjordje op te zoeken zodat we minder last hadden van de wind. Dit maal hadden we geluk (en de vissen minder...), in het fjordje was redelijk vis aanwezig en ditmaal ook te vangen zodat we samen met de boot van Zeepier en Co ongeveer 1 viskist vol vis hebben gevangen. De weersverwachting van morgen is nogal herfstig: er wordt regen en redelijk wat wind voorspeld....we gaan het zien, soms valt het hier ook wel eens mee.

Wim verzorgt de groenten voor vanavond:

George het voorgerecht :

Dat wordt weer een latertje voordat dit verwerkt is en in de vriezer ligt.